fredag 7 januari 2011

GameBoy backlight

Idag så var det GameBoy verkstad här hemma. Min vän Richard kom över och så satt vi och moddade (som det så fint kallas) våra GBs.
Det som jag gör med dem är att fixa belysning under skärmen så man inte behöver varken pannlampa eller en sk. LightBoy för att se vad som händer på skärmen när det är mörkt i rummet.
Idag så tog jag tag i min blåa GB och satte in blåa dioder. Bilden kanske inte säger så mycket men det blå skenet syns i alla fall.
Ska också säga att direkt efter den här bilden var tagen så plockade jag isär den blåa igen. Den blev aningen för tjock så det blev tryck på skärmen när jag satte ihop den, har redan löst hur det ska fixas men det kommer inte åtgärdas nu men återkommer när det är färdigt, kanske förklara lite mer hur jag går tillväga steg för steg också!
Det som även syns på bilden är ytterligare två isärplockade GameBoys som är under konstruktion. Har även en till som ska fixas plus tre stycken som redan klara.
Ska försöka fixa lite bra bilder på dem men måste köpa en kamera först. Iphone-kameran är inte så mycket att jubla för men får duga så länge!

Inga kommentarer: