fredag 21 januari 2011

Tyg och åter tyg

Nu var det ett tag sen man gjorde något. Idag tog jag mig i kragen!
Sydde färdigt en kudde som blev prototyp till en ny KPTN HJLMR DIY produkt.
Jag har av någon märklig anledning sparat både små och stora tygstuvar från egentligen allt jag sytt det senaste åren. Nu fick jag dock användning för dem.
Jag vill göra ett "gör det själv kit" på hur man syr ett kuddfodral, liknande det jag gjorde med väskorna.
Det blev en kudde på 40 x 40 cm (det är ett standarmått för prydnadskuddar). Blandade en massa olika mönster av det jag hittade i mina gömmor. Hade som vanligt lite för bråttom och det blev lite snett på vissa ställen men det kan jag leva med.
Så här blev den iaf!
Nästa steg är att börja jobba med beskrivningen.....

Var även en sväng nere på stan idag och gick ner till Myrorna och hittade ett tyg som föll mig i smaken.
Tror att det kan bli fina glasunderlägg!

Inga kommentarer: