onsdag 22 december 2010

Julstök

Två dagar kvar till julafton! Är man färdig med allt? Nej men snart.....
Tog mig i kragen nu på morgonen och gjorde färdigt Märtas julklapp. Det är så att min farmor och hennes gubbe ska flytta från sin villa till lägenhet istället och jag har haft privelegiet att få rensa och plocka saker från dem. En docksäng hittade jag där som jag nu sytt sängkläder till.
Det borde väl passa en liten docka som heter Britta! Tyget kommer för övrigt från gamla sängkläder som min mormor hittade på sin vind!

Fick för övrigt med mig massa med fina möbler och saker hem ifrån farmor. Trampsymaskin, soffor, bord, lamor och div. småsaker.
Jag fick även min farfars gamla pipor så nästa projekt är att lära sig röka dem! Jag tror jag skulle se riktigt stilig ut med en pipa i munnen. Får väl fylla dem med såpa och blåsa bubblor om det inte skulle vara gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan lära dig Fredric :) och det är gott

Richard