lördag 18 december 2010

Lördagsnöje

Är helt slut i halsen efter att ha vrålat för mycket till det Svenska damlandslagets EM-semifinalsvinst i handboll som var på burken nyss! De vann för övrigt så det var glada vrål! För er som verkligen känner mig vet ju att jag är en riktig nörd när det gäller handboll och kanske är glada att ni slapp se matchen tillsammans med mig idag!
Ja ja nu är det sagt. Idag är det lördag och självklart har jag varit ute på några loppisar idag. Dock var jag lite slö och åkte bara till Santessons & Pingstkyrkan, kom hem med två nya saker i alla fall.
Hittade en anslagstavla i kork som jag tror kommer funka att göra glasunderlägg av. Jag har tidigare gjort underlägg av kasserade brandslangar, dock har jag ingen bra slang kvar så letar nu efter div. korksaker som jag kan använda istället. Det var genom en formgivningsuppgift i skolan som jag kom på det där jag klippte ut fyrkanter ur slangen och därefter limmade på något stiligt tyg. Därefter lackade jag tyget med trälack för att få en vattenavstöttande yta.
Här är två uppsättningar jag gjorde förra julen.
Hittade även ett gammalt SEGA megadrive. Har ett sedan tidigare men där några kontakter glappar. För 30 spänn var det bara att slå till, måste nu hitta mitt andra så jag kan ta alla sladdar och testa med det nya! Vem vet den kanske inte funkar heller........

Har även idag fortsatt fixa med min "KaffeLampa". Satte dit en brytare på sladden så det är lätt att stänga av och sätta på! Det enda som är kvar är att limma fast koppen på tallriken.
Har bytt lampa nu också, det blev varken LED eller lågenergi. Ville ha det men det hade inte sett bra ut tyvärr..... Istället blev det ett litet klot på 15W med klart glas. Just nu gör den sig väldigt fin i mitt vardagsrumsfönster. Nöjd är jag i alla fall.

Det får vara det kreativa jag gör idag! Snart börjar den andra semin i handbolls-EM och sen är det glöggpartaj hos mina vänner Ken1 & Katta. Måste hinna göra mig fin till det!

Inga kommentarer: