torsdag 16 december 2010

Kaffelampa

Efter två dagar med handboll på TV så peppade jag upp mig själv till att tillverka något idag!
Under veckan så har jag tänkt mycket på att göra en lampa av en kopp. Direkt efter jobbet så bar det iväg ner till centrum för att inhandla det som skulle behövas. Först Clas O. för lamptillbehör och vidare till Myrorna där jag omgående hittade koppar som i stort sett såg ut som de i mitt huvud, AWESOME!!!!!

Borrade hål på sidan av koppen och drog elsladden igenom, limmade sedan fast sockeln i botten på koppen. Dock köpte jag fel lampor. Ville ha små och köpte päron-lampor som är till för kyl & frys men alldeles för starka (tog fel Watt-antal och såg det först när jag testade en lampa, klantigt...). Hade små klot-lampor hemma som passade bättre rent estetiskt enligt mitt tycke i alla fall. Dessa är dock också för starka så imorgon bär det av mot centrum igen för att leta upp svagare lampor! LED möjligtvis.......

Så här ser den ut i alla fall. Försökte ta en bild när lampan var tänd men eftersom den var för stark så fick jag inte till det något bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lysande idé !!